I love you FOREVER... -1437-

ariez_yuuki

Nika trsnyum puas, pisau ditgnnya dilumuri darah merah yg pekat. Tubuh trsbut kaku tdk brkutik lngsung. Ketawa Nika meletus, hilai tawanya dimlm itu mngaburi tangisannya.
"Awk, saya syg awk sgt². Jgn bnci saya ya awk? " tutur Nika smbil mmeluk tubuh yg dilumuri darah pekat itu. Pisau ditgn direnung kmbali.
"Saya syg awk tp knp awk pilih dia? Knp? Apa yg kurgnya saya dibndingkan dgn dia?! " kali ini pisau itu mnikam lg tubuh yg kaku itu brtubi tubi. Darah yg trprcik kemukanya mmbtkn dia smkin galak mnikam.

-1437-

Nika trsnyum mnis smanis orgnya juga. Hati nya sdg gmbira. Masakan tdk, lelaki yg disukainya sekian lama rupanya mnaruh prasaan trhdpnya. Sgguh tdk disngka, slama ini dia tdk brtepuk sblh tgn rupanya.
"Hyep awk! Lama tggu? Maaflah saya lwt ckit," tegur Nika. Lelaki trsbut hnya mnggeleng kecil smbil trsnyum.
"Tak mngapa, tak lama pun saya tggu awk td. Jom, wyg dh nk mula. Lpas hbs wyg kita mkn sama²," ajak Mirul. Nika hnya mngangguk dan mngekori langkah Mirul.
"Awk, awk syg saya tak? " tanya Nika tiba².
"Mstilah syg. Knp tnya ini? Saya ada bt slh ke? " blas mirul lmbut. Pantas Nika mnggeleng. Dia cuma brtnya skdr suka² shja.

-1437-

Sdg Nika ralit mmbelek baju dibutik az - zahra itu Nika trlihat kelibat mirul brsama seorg gadis lain. Gaya mereka seolah mreka mmpunyai hubungan yg amt rapat bkn sekadar kwn biasa. Hatinya dipagut rasa cmburu lntas Nika mngekori mreka. Hajatnya ingin mmbeli baju trbatal.
Nika cuba mnghubungi mirul namun pnggilannya tdk dijwb mnmbahkan lg prasaan mrhnya. Nika cuba mnghubunginya shngga pnggilannya brjwb. Sbaik shja pnggilannya dijwb dia mnnyakan lokasi mirul mlgnya mirul mnipunya! Sgguh Nika tdk mnyngka stlh sebulan brsama mirul brsikap bgini. Apa salahnya shingga dirinya diperlakukan sedemikian rupa? Trgamaknya dia mncurangi hati prasaan dan cinta ikhlas yg diberi selama ini. Nika tdk brpuas hati lntas mnyiasat perihal gadis trsbut.

-1437-

"Awk ada apa² hubungan dgn Irah? Saya tgk awk dgn dia rapat semcm shja dgn dia," soal Nika mmbtkn mirul trsentak. Dia tdk mnyngka bhwa Nika akan sedar hbungannya dgn Irah yg agk rapat. Sbnrnya Irah mrupakan rakan baik nya ktika disklh mnngh dulu. Hbungan mreka mmg agk akrab mmndangkan Irah seorg yg mudah dan selesa dibuat rakan.
"Ouh, Irah cuma kwn lama saya. Kwn sklh mnngh dulu. Sbb itu kami agk rapat. Jgnlah cmburu awk. Awk syg saya bukan?" Terang mirul smbil mmujuk Nika. Bimbang juga jikalau gadis itu merajuk dgnnya nnti.
"Hurm, baiklah. Saya syg awk sgt²! " Nika cuba mnidakkan perasaan cmburunya.

-1437-

Nika mnolak kasar tubuh Irah. Perasaan cmburunya mnguasai dirinya. Dia tdk thn melihat ada gadis lain slain dirinya rapat dgn mirul. Irah hnya mngaduh kesakitan setelah ditolak kasar oleh gadis yg tdk diknalinya itu. Sdah lah dtg kerumahnya ditolak kasar pula! Rungut Irah.
"Awk jgn rapat dgn mirul lg! " Nika mmberi amaran. Irah kehairanan. Dia dan mirul tiada hubungan apa² selain rkn tp mngapa dirinya diberi amaran pula?
"Tapi saya dgn dia tiada hubungan apa² slain rakan shja. Awk dah slah faham ini," Irah cuba mnerangkan smula situasi yg sbnr.
"Ah! Diam kau! Tak prlu kau reka cerita utk mmbohongi aku! " tempelak Nika. Irah trdiam.
"Kau tahu tak selama ini dia tak prnh sekali pun mnipu aku tp apabila dia brjumpa kau dia tipu aku! Aku bnci kau! " bntak Nika. Sebilah pisau dikeluarkan. Nika tdk dpt lagi brfikir dgn waras lg. Apa yg dia tahu dia tdk mahu mirul jatuh ketgn org lain selain dirinya.
"Awk nk bt apa dgn pisau itu? Tlg jgn apa² kan saya! " rayu Irah ketakutan namun rayuan nya tdk diendahkan. Ketawa Nika meletus. Nika smakin mnghampiri Irah. Irah trus brlari ingin mnyelamatkan diri. Dia cuba mnghubungi mirul bg mmbntunya. Dia brhrap Nika akan tenang apabila dipujuk mirul nnti.

Lima mnit kmudian mirul pun tiba dirumah Irah. Mirul cuba mncari Nika dan Irah. Dia bmbang akn keselamatan gadis itu. Mirul sgguh tdk mnyangka bhwa Nika akn brtndak ketrlaluan hnya krna cmburu.
"Nika! Apa yg awk bt ini? Awk nk bnuh Irah ke? " sergah mirul. Irah sgera brlari dan mnyorok dibalik tubuh mirul.
"Awk! Awk dtg cnie nak jmpa saya ke? Awk rndu saya ya? Saya pun rndu awk," soal Nika brubah nada gmbira apabila melihat mirul disitu. Tiba² dia perasan kelibat Irah brsmbunyi dibalik tubuh mirul. Angin kmrhnnya memuncak kmbali.
"Hey prmpuan! Prgi kau dari cnie! Dia milik aku! " tempelak Nika mnuju kearah Irah.
"Irah! Lari Irah! Biar aku tahan dia! " mirul mmberi arahan, Irah hnya mngngguk kecil sblum lari mnyelamatkan diri. Mirul brgelut dgn Nika. Dia trpksa brhati - hati krna pisau msih lg ditgn Nika.
"Lpaskan saya! Smpai hati awk lbhkn prmpuan itu drpd saya! " ditolaknya mirul shngga trjatuh lalu mngejar kmbali Irah. Nsib tdk mnyebelahi Irah krna dia trsndung sesuatu lalu trjatuh. Nika bgaikan org gila lntas mnikam tubuh Irah brtubi - tubi. Darah yg trprcik diabaikan. Yg pnting prasaannya puas! Slpas ini tiada lg sesiapa hndak mrampas mirul drpdnya.
Mirul yg baru shja tiba trkjut melihat tubuh Irah brlumuran darah pekat. Trnyata dia sdh pun trlmbt mnghalang Nika drpd mmbunuh Irah.
"Nika! Apa yg awk bt ini? Awk dah jd pmbunuh tahu?! " tngking mirul.
"Saya syg awk, saya taknak kehilangan awk. Dia cuba rmpas awk drpd saya. Salahkah saya bunuh dia? " rintih Nika, airmatanya juga mnitis. Tikamannya juga smkin prlahan. Mirul hnya mnggeleng kecil.
"Kalau saya tak dpt awk, org lain pun tak boleh! Kalau bgitu," Nika mngalihkan pndgnnya drpd tubuh Irah kearah mirul. Mirul mulai rasa tdk sdap hati lntas brlari kearah keretanya bg mnyelamatkan dirinya namun blum pun smpat dia tiba kekereta nya tubuhnya mnerima tikaman drpd blkg. Darah pekat mngalir drpd tubuhnya.
"Saya syg awk sbb itu saya bunuh awk. Awk jgn bnci saya ya? " kdgran suara bisikan Nika padanya sblum dia jatuh trkulai. Tubuh mirul ditikam lg. Tngisannya dikaburi hilai tawanya. Kini hatinya puas! Selepas ini tiada sesiapa lg yg akn merampas mirul drpdnya. Slpas puas mnikam tubuh mirul Nika merenung pisau trsbut. Akhirnya Nika mmbunuh dirinya slpas itu.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Diploma Akauntasi di Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin, Perlis

My Opinion on Gantung: 2

Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin, Perlis