I love you forever -1437-

ariez_yuuki

"Urm, awk prnh trfikir tak yg awk ni special bg sy? "
"Eh?! Knp tnya mcm itu? "
"Saja je... Hehehe..."
"Mcm² lah awk ni..."
Aku trkngkn kmbali pristiwa itu. Ketika itu aku msih naif, tdk sdar akn kpntingn dirinya dlm hdupku, perasaannya trhdpku. Baru kini ku sedar akan segalanya namun smua nya sudah trlewat. Si dia kini telah prgi mninggalkn diriku bt slamanya. Mngapa aku tdk prnh sdar akn khadirannya slama ini bgitu brhrga? Ah! Kini sudah trlewat utk mnyesali tkdir yg tlh ditetapkan olehNya.

-1437-

Pejam celik pejam celik kini sudah msuk 6 bulan hubungan kami. Kami pun smkin rapat. Segala rhsia tiada disembunyikan, hmpir segala rutin juga dikongsi. Hubungan adik abg angkt smkin akrab mmbtkn rmai yg trsalah anggap hubungan kami.
"Abg! Adek ada surprise utk abg! " jeritku sprti knk² kcil. 'Ah! Dia trsnyum! Btapa mnisnya snyumanmu itu whai abgku' bisik hati kcil ku.
"Hyep adek! Apa surprise tu? Tak sabarnya nk tahu, " tanyanya sambil trsnyum mnmpkkn lesung pipit dipipinya.
"Tadaaa...! Adek dpt tket wyg free! Movie yg baru kluar. Jom prgi tgk sama² " aku mnunjukkan 2 kping tiket wayang filem avengers yg baru kluar smlm.
"Ouh, bila? " tnyanya lntas mngambil tiket drpdku. "Eh?! Petang ni? Alaa, abg ada hal lah ptg ni. Busy ckit lah syg," jelasnya snyumnnya turut pudar mngkin kcewa tdk dpt menonton wyg brsamaku.
"If you're not going then I'm not going neither, " aku menarik muncungku. Melihat telatahku yg seolah - olah ingin merajuk pantas dia brsetuju utk kluar brsamaku ptg itu.

-1437-

"Awk tak blh mcm ni. Ini soal hdup dan mati awk. Prkara ini tdk blh diambil ringan!" Tegas dr. Hazim
"Tp sy mmg dah tak ada byk masa bukan? " dr. Hazim trkedu. Dia tdk dpt mnafikan knyataan itu. Pnyakit yg dihidapinya mmg sdh brada dithp kritikal, hnya mnunggu masa sahaja.
"Jadi tlglah bg sy nikmati detik² indah ini trlbh dhulu sblum sy prgi mnghadapNya slamanya." Smbungnya lg smbil trsnyum kelat.
"Hurm, baiklah. Abg fhm, prgilah enjoy your life to the fullest. "Ucap dr. Hazim smbil mnepuk prlahan blkg tubuh adek nya itu. Sesungguhnya dia tdk snggup hndak mmbiarkn adeknya brsedih mnnggung derita akibat pnyakit yg dihidapinya. Hazim tahu adeknya mnyimpan perasaan trhdp sesorg. Dia kcewa, mngapa bgitu sukar bg adeknya itu mngecapi bhgia? Namun dia kagum melihat adeknya itu msih lg brsmngt.
"Terima kasih abg."

-1437-

Sdh seminggu abgku tdk brjumpa dgn ku malah segala msg, whatsapp hatta pnggilannya juga tdk dijwb. Aku mnjd tdk tntu arah. Sgalanya serba tak kena bg aku.
"Mngapa abg snyap je ni? Slalu dlm seminggu at least 3hari dia tgur aku. Takkan merajuk pula? Takkan sbb gurauan tu dia merajuk smpai seminggu? Slama ni ok je..." rungutku seorg diri. Tiba² telefonku brdering meminta diangkat lantas aku melihat nma si pmnggil. Abg! Dgn pntas aku mnjwb pnggilan.
"Abg! Abg busy sgt ke? Or abg merajuk dgn adek? Sorry lah adek gurau je tu... adek syg abg sgt² tau! Jgnlah mrajuk." Dgn pntas aku brtnya tnpa smpat si pemnggil brsuara.
"Abg? Ok tak ni? " soalku stlh si pmnggil msih lg brdiam diri.
"Maaf, saya Hazim, abg dia. Saya nk jmpa awk blh? " jwb si pmnggil. Aku trkjut! Stlh mnetapkan tmpat dan wktu abg hazim memutuskn talian. Difikiranku brsarang seribu satu prsoalan.
Sprti ditetapkan dlm pnggilan telefon aku brtemu dgn abg hazim. Setahu aku abg hazim brkerja sbg doktor pkar. Doktor pkar apa aku x tahu lah pula. Trnyata dia tiba lbh awl drpd ku, mngkin tdk byk pesakit brgkali? Aku lntas mncari kelibat abg ksygnku namun hmpa. Bygnya tdk kelihatan.
"Assalamualaikum, abg aman tak dtg sekali ke abg hazim? " soalku dgn wajah yg bgitu polos.
"Waalaikumussalam, abg dtg seorg shja. Ada hal sdikit nk ckp dgn aira psl aman." Jawabnya.
"Oh, ada apa ya? " soalku kehairanan. Slama ini tdk prnh pula brjmpa ku hatta mnegur ku. Ini mndtgkn musykil. Aku trlihat dia mngeluarkan spucuk surat dan mmberinya pdku. Aku mnerimanya dgn pnuh kehairanan lntas mmbuka dan mmbacanya. Dgn tdk semenanya air mataku mngalir.
"Dia dah tak ada. Hope aira tabah eh? Ini smua ketentuan Ilahi, siapalah kita hndak melawan ketentuanNya? " pujuk abg hazim. Namun airmata ku mngalir smkin deras.
"Tapi slama ini dia sihat je. Dia tak prnh mngadu sakit pun." Aku cuba mnidakkn knyataan. Sesungguhnya aku tdk dpt mnerimanya. Mana mngkin abg ku telah tiada! Mngkin ini hnya gurauannya semata - mata.
"Dia sbnrnya mnghidapi knser hati, dia tak nak tnjuk kelemahannya pada aira, dia tak nak aira sedih. Dia syg aira sgt². " abg hazim mnerangkan sgalanya padaku. Hatiku luluh apabila mndgr pnyakit yg dihidapinya slama ini.

-1437-

Suratnya kutatap lagi. Utk kali keberapa aku pun tdk psti. Airmata ku bgitu sng mngalir bt sekian kalinya. Doaku padanya sntiasa ku titipkn. Sesungguhnya aku amat merinduinya.
"Maafkan abg sbb prgi tnggalkn aira seorg diri. Abg syg aira sgt² dan tak nak, tak sanggup brpisah dgn aira tp Dia lbh syg kn abg drpd aira. Maafkan abg sbb rahsiakn pnyakit abg slama ini. Abg dah mngkir jnji kita. Maafkan abg." -coretannya bt kali trakhir.
Akan ku simpan knngn mnis kita brsama~

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Diploma Akauntasi di Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin, Perlis

My Opinion on Gantung: 2

Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin, Perlis